اهمیت تغذیه کودکان

اهمیت تغذیه کودکان

اهمیت تغذیه کودکان یکی از مهمترین مسائلی که همواره والدین با آن مواجه هستند، این است که چه نوع مواد غذایی را برای کودکان خود در نظر بگیرند تا به رشد و سلامت آنها کمک کرده و از آسیب های مختلف دور بمانند. در مرحله اول باید بدانید که بدن انسان ها در طول شبانه […]

اهمیت تغذیه کودکان

اهمیت تغذیه کودکان
اهمیت تغذیه کودکان

یکی از مهمترین مسائلی که همواره والدین با آن مواجه هستند، این است که چه نوع مواد غذایی را برای کودکان خود در نظر بگیرند تا به رشد و سلامت آنها کمک کرده و از آسیب های مختلف دور بمانند.

در مرحله اول باید بدانید که بدن انسان ها در طول شبانه روز باید مقدار مشخصی از انواع کربوهیدرات، پروتئین، چربی و مواد مغذی را دریافت کند که متخصصان توصیه می کنند بهتر است که این مواد ارزشمند حتما از طریق مواد خوراکی تامین شود.

تغذیه کودکان نقش بسیار مهمی بر روند رشد ذهنی و جسمانی آنها خواهد داشت که حتماً باید این چند ماده حیاتی را در رژیم غذایی روزانه آنها گنجانده تا بتوانند نیاز بدنشان را به خوبی تامین کنند.

مهمترین گروه غذایی که برای کودکان و البته بزرگسالان در نظر گرفته میشود گروه غلات و نان است.

البته میوه ها، سبزیجات، تخم مرغ، شیر و لبنیات هم واجبات می باشند، البته مقادیر محدودی از چربی های سالم باید استفاده شود که در کنار مصرف قند می تواند انرژی روزانه بدن را تامین کند.

ناگفته نماند که سوخت اصلی بدن پروتئین بوده که حتما باید از مواد خوراکی ارزشمند مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، انواع مغزیجات و کشمش دریافت گردد.

مواد معدنی و املاح نقش بسیار زیادی در سلامت بدن دارند و کمبود هر کدام از آنها می‌ تواند اختلالات زیادی در کارکرد سایر ارگان ها به وجود آورد.

ویتامین ها را باید به واسطه مواد خوراکی مصرف کنید، به عنوان مثال کمبود ید، آهن، کلسیم و ویتامین ها نقش اساسی در بدن داشته و نبود آنها تاثیرات منفی را به همراه خواهد داشت، با این حال بهتر است که حتماً با تعیین رژیم غذایی مناسب برای کودکان این مواد را روزانه در مقادیر معین به آنها برسانید.

راهنمای تغذیه کودکان

داشتن رژیم غذایی کاملاً غنی برای کودکان از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

همواره باید بدانید که کربوهیدرات‌ ها و چربی‌ ها منابع اصلی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن هستند و البته پروتئین‌ ها نقش سازندگی را در بدن ایفا می‌ کنند.

با مصرف پروتئین عضله‌ سازی در بدن سرعت پیدا کرده و این فرایند در بدن کودکان به گونه‌ ای انجام میشود که روند رشد آنها بدون اختلال سپری خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که اگر پروتئین به حد مناسب به بدن کودکان نرسد بدن برای تامین سوخت از قند و گلوکز استفاده می‌ کند و اگر این فرایند ادامه پیدا کند کودکان در هنگام بازی و حتی کوچک‌ ترین فعالیت با ضعف و بی‌ حالی مواجه میشوند، پس مهم است که تمامی مواد مورد نیاز و انواع ویتامین‌ ها را در حد مناسب در رژیم غذایی کودکان بگنجانید.

متخصصان تغذیه توصیه و تاکید فراوان دارند که در رژیم غذایی همه افراد به ویژه کودکان باید از مقادیر معین آب سالم و فیبر استفاده شود، اگر این مسئله نادیده گرفته شود علاوه بر اختلال در سیستم گوارشی بر رشد طبیعی کودکان نیز اثر منفی خواهد داشت.

با این حال شما باید انواع نان و غلات، میوه‌ ها، سبزیجات و گروه مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت، تخم مرغ، حبوبات، مغزها و البته لبنیات را در مقادیر درست در رژیم کود غذایی کودکان قرار دهید.

حذف هر کدام از مواد غذایی که نام برده شد باعث ایجاد اختلال در سلامت جسمانی کودکان خواهد شد حتی اگر فرزند شما تمایلی به مصرف انواع مواد غذایی ندارد باید حتماً جایگزین‌ های دارویی و مکملی را برای آنها در نظر بگیرید.

سیستم جسمانی کودکان تفاوت بسیار زیادی با افراد بزرگسال دارد و روند رشد آنها بسیار سریع است از این رو والدین موظفند که با متخصصان تغذیه مشورت کرده تا بتوانند بهترین رژیم غذایی را برای کودکان در پیش بگیرند.

داشتن رژیم غذایی سالم برای کودکان نه تنها باعث میشود که رشد مناسبی داشته باشند بلکه در برابر بسیاری از بیماری‌ های عفونی و انگلی ایمن خواهند شد.

برخی از آسیب‌ های جسمانی اختلالات زیادی را در سلامت کودکان به وجود می‌ آورد و این کودکان با ضعف‌ های بسیار زیاد مواجه شده و ممکن است برای مدت‌ های طولانی با مشکلات جسمانی مواجه شوند، پس مهم است که انواع ویتامین‌ ها از طریق مواد غذایی به بدن کودکان برسد تا مبادا اختلالی در سلامت آنها به وجود آید.

عملکرد سایر ارگان‌ های بدن ارتباط مستقیمی با مواد مصرفی در طی روز خواهد داشت به همین دلیل است که پزشکان توصیه دارند که هرگونه ماده خوراکی باید در حد تعادل برای کودکان در نظر گرفته شود تا مبادا اثرگذاری منفی بر عملکرد سایر ارگان‌ ها به ویژه غدد درون ریز داشته باشد.

به شما توصیه می‌ کنیم که در صورت آگاهی محدود در این زمینه حتماً با متخصصانی مشورت کنید که بهترین راهکارها را به شما ارائه می‌ دهند با این شرایط فرزند شما وضعیت جسمانی و البته روانی کاملاً متعادلی خواهد داشت و روند رشد مطابق با نمودار پیش خواهد رفت.

تغذیه مناسب برای کودکان

اهمیت تغذیه کودکان
اهمیت تغذیه کودکان

از مهم ترین و حیاتی ترین فعالیت هایی که در طول روز انجام می دهیم، مصرف خوراکی های مختلف و غنی بوده که نیاز بدن را با توجه به شرایط جسمانی افراد بر طرف می کنند.

اگر کودکان تمایل زیادی به مصرف غذا در وعده‌ های اصلی ندارند، بهتر است که حتماً در کنار وعده های اصلی از میان وعده های مقوی برای کودکان استفاده کنید.

زیرا رشد جسمانی کودک ارتباط مستقیمی با تغذیه آنها داشته و در صورت داشتن رژیم غذایی مناسب کودک شما بدون هیچ گونه محدودیت رشد خود را طی می کند.

بهتر است که برای کودکان تنقلات مضر و انواع شیرین کننده های مصنوعی حاوی مواد نگهدارنده را به طور کامل حذف کرده و به جای آن از انواع مغزیجات و آجیل های خوشمزه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی از تنقلات مانند انواع کیک و کلوچه برای کودکان مناسب است و به دلیل مواد نگهدارنده نباید در مقادیر زیاد استفاده شود.

مسئله بسیار مهمی که در روند تغذیه کودکان باید انجام شود، گنجاندن همه خوراکی های موجود و ارگانیک در رژیم غذایی کودک است.

به عنوان مثال شما باید انواع گوشت سفید و قرمز، سبزی تازه و انواع میوه را در رژیم غذایی کودکان بگنجانید، البته مصرف انواع لبنیات و دیگر موادی که کلسیم زیادی دارند برای کودکان الزامی بوده و به رشد قدی و سلامت استخوان آنها کمک زیادی می کند.

نکته بسیار مهمی که در بسیاری که به والدین توصیه میشود و البته توجه کمتری به آن می گردد، این است که میزان مشخصی آب را در طول روز به کودکان بدهید، زیرا سلامت بدن ارتباط مستقیمی با آب دارد و تشنگی می تواند عامل بسیاری از مشکلات کلیوی باشد.

ارتباط تغذیه با رشد کودک

اهمیت تغذیه کودکان
اهمیت تغذیه کودکان

همه افراد می‌ دانند که تغذیه نقش بسیار مهمی بر سلامت جسمانی همه افراد دارد، اما نکته قابل توجه این است که کودکان بدنی در حال رشد داشته که رژیم غذایی آنها تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و کارکرد سایر ارگان های حیاتی بدن دارد.

به عنوان مثال کمبود هر نوع ویتامین باعث میشود تا کودکان عوارض شدیدتری نسبت به افراد بزرگسال بروز دهند، و البته آسیب بیشتری به اندام‌ های داخلی آنها خواهد رسید.

پزشکان توصیه می‌ کنند که حتماً خوراکی های ارزشمند و کاملاً ارگانیک را برای کودکان در نظر بگیرید.

همه افراد در گروه‌ های سنی مختلف باید با توجه به قد و وزن و شرایط جسمانی که دارند میزان مشخصی از کالری را دریافت کنند و در کنار کالری دریافتی باید حتماً مقدار معینی از پروتئین، کربوهیدرات چربی و سایر املاح و مواد مغذی و انواع ویتامین های ضروری را مصرف کنند، که همه این موارد در کنار آب می تواند نیاز بدن را به آسانی برطرف سازد.

اگر شما برای کودکانتان رژیم غذایی مناسبی در نظر بگیرید، بدون هیچ گونه اختلال و کاستی رشد کودک طی شده و سلامت سایر اندام ها حفظ میشود.

توجه داشته باشید که حتی کوچکترین عناصر مانند آب بر سلامت بدن تاثیر زیادی داشته و روند گوارش را تحت تاثیر قرار خواهد داد، به همین دلیل است که حتما باید مواد غذایی ارزشمند را در رژیم غذایی کودکان گنجانده شود.

اگر کودک شما به درستی از خوراکی های ضروری و مقوی مصرف نمی کند باید حتماً به پزشک مراجعه کرده تا در صورت بروز هر گونه کمبود، کاستی ها را با انواع مکمل ها و داروها پر کنید.

به هیچ عنوان بدن کودک نباید دچار قحطی شود، زیرا نهایتا سوء تغذیه و سایر بیماری‌ ها نمایان می گردد.

در صورت بروز چنین اتفاقی، بدن کودک آسیب زیادی دیده و رشد او با اختلال مواجه میشود که به دنبال آن سیستم ایمنی ضعف پیدا کرده و استخوان ها و سایر اندام ها استحکام کافی را نخواهند داشت.

معمولاً افت جسمانی، بی حالی و بی حوصلگی کودکان می‌ تواند در اثر کمبود ویتامین در بدن اتفاق بیافتد و اگر کودک شما در برابر مصرف خوراکی های گوناگون مقاومت می‌ کند و بیش از حد تمایل با مصرف تنقلات دارد بهتر است که حتماً به پزشک مراجعه کرده و روش های مناسب را برای اصلاح رژیم غذایی آنها انجام دهید.

اگر کودک شما به درستی تغذیه نکند، نمی‌تواند فعالیت های مختلف را انجام داده و در کنار آن ضعف جسمانی بر کودک غالب میشود.

اگر چنین اتفاقی بروز پیدا کند کودک دچار تنبلی زیاد شده و البته سایر ارگان‌ های حیاتی فعالیتشان کندتر و کمتر خواهد شد و به دنبال آن آسیب های مختلف و البته جدید نمایان میشود.

باید بدانید که تغذیه برای همه انسان ها امری مهم و حیاتی خواهد بود و حتماً باید به صورت متنوع مواد خوراکی گوناگون را مصرف کنید.

برای کودکان و البته بزرگسالان مصرف غذاهای فست فودی و سرخ کردنی اصلا گزینه مناسبی نبوده و  البته شما می توانید برخی از مواد خوراکی مورد علاقه کودکان را با موادی کاملا سالم و بدون افزودنی در خانه تهیه کرده و در اختیارشان قرار دهید.

بهتر است که عادت غذایی کودکانتان را از همان دوران کودکی تعیین کنید تا در بزرگسالی مشکلی با آنها نداشته و بتوانید مواد خوراکی ارزشمند را در اختیارشان قرار دهید.

چکاپ های ماهانه و سالانه باعث میشود تا شما از وضعیت جسمانی کودکتان مطلع شده و در صورت وجود هرگونه کمبود سریعاً به آن پی خواهید برد و می توانید با جایگزین‌ های مناسب کمبود جسمانی کودک را برطرف کرده و هر گونه اختلال در رشد کودک را برطرف کنید.

با این روش‌ ها سلامت کودک شما حفظ شده به خوبی رشد جسمانی و ذهنی خواهد داشت و در بزرگسالی آسیب‌ های مختلف را متحمل نمیشود.

کودکان و نورادان در هر دوره سنی چه مواد مغذی نیاز دارند؟

مسئله بسیار مهمی که عموماً والدین پس از تولد نوزادان با آن مواجه هستند این است که چطور می‌ توانند نیاز بدن آنها را تامین کنند تا مبادا نوزادان با سوء تغذیه و اختلال در رشد مواجه شوند.

به طور کلی متخصصان از جمله دکتر سمانه عبدالمحمدی بر این باورند که اگر تغذیه کودکان در حد مناسب و کاملاً اصولی انجام شود تغییرات جسمانی آنها در هر مرحله به طور دقیق طی شده و رشد مغز آنها به درستی سپری میشود.

از بدو تولد تا شش ماهگی کودکان باید مقادیر مشخصی از مواد قندی، چربی و پروتئین را دریافت کنند و معمولاً در این شش ماهه رشد کودکان بسیار سریع است و نیاز است که مایحتاج بدن آنها به خوبی تامین شود و انواع مواد مغذی با روش‌ های صحیح در اختیار کودک قرار گیرد.

در شش ماهه اول شیرخواران به پروتئین بیشتری نسبت به دیگر کودکان نیاز دارند در این دوره سنی باید آمینو اسیدهای ضروری برای رشد کودک به بدن آنها انتقال داده شده و لوسیون، ایزولوسیون، والین، متیونین، فنیل آلانین، تریپتوفان، لایزین، هیستیدین و سیستئین بدن کودکان تامین شود.

از آنجایی که شیر مادر تمامی آمینو اسیدهای ضروری بدن شیرخواران را دارا می‌ باشد به عنوان تغذیه کامل و عالی برای کودکان کفایت می‌ کند.

عموم افراد آگاهی دقیقی نسبت به نیاز بدن نوزادان ندارند مهم است که از بدو تولد تا ۶ ماهگی تحت نظر متخصصان از شیر مادر و یا شیر خشک برای کودکان استفاده کنید.

مهم است که با تامین نیاز بدن کودکان و جذب انواع مواد مغذی روند رشد کودک به درستی سپری شود، اختلال در روند تغذیه کودکان با رشد نامناسب مغزی و جسمانی ارتباط مستقیم دارد.

عوارض تغذیه نامناسب در کودکان

عوارض تغذیه نامناسب در کودکان
عوارض تغذیه نامناسب در کودکان

نیاز بدن کودکان از بدو تولد باید به طور دقیق برطرف شود و انواع مواد مغذی، پروتئین‌، چربی، گلوکز و دیگر مواد به طور دقیق و با اندازه تعیین شده به بدن کودک برسد در غیر این صورت کودکان با سوء تغذیه مواجه شده و تاثیرات منفی آن را مستقیماً بر روند رشد کودکان مشاهده خواهید کرد.

از مهمترین عوارض تغذیه نامناسب کودکان باید به آسیب و اختلال در روند رشد مغزی و تکامل کودک اشاره کرد، اگر کودکان تغذیه مناسب نداشته باشند روند رشد آنها با مشکل مواجه شده و به مرور زمان متوجه ضعیف‌ تر شدن و عقب ماندن رشد کودک خواهید بود.

مهم است که روند تغذیه کودکان با اصول طی شود در غیر این صورت اختلال در عملکرد سیستم گوارشی باعث ضعیف‌ تر شدن کودکان شده و عدم جذب مواد مغذی سلامت بدن را به خطر می‌ اندازد.

کودکانی که تغذیه مناسب ندارند بیش از دیگر افراد مستعد ابتلا به عفونت‌ های وسیع بوده و متوجه توقف رشد و تاخیر در سن بلوغ آنها خواهید شد، کودکان در پی نداشتن تغذیه مناسب به مرور زمان تغییرات خلق و خو داشته و افسردگی، بی‌ حالی و کسالت برای آنها امری کاملاً طبیعی و شایع است.

اغلب کودکانی که تغذیه کافی و مناسب ندارند به مرور زمان با سوء تغذیه مواجه شده و کمبود شدید مواد مغذی و ویتامین در بدن آنها عوارض بسیار وسیع و گاهاً جبران ناپذیر را در پی دارد.

چربی های سالم در مواد غذایی کودکان

زمانی که برای تغذیه کودکان به متخصص مراجعه می‌ کنید قطعاً پزشکان مقادیر معینی از انواع پروتئین، کربوهیدرات، چربی، غلات و دیگر مواد را برای کودکان در نظر می‌ گیرند، به یاد داشته باشید که مصرف چربی برای کودکان مسئله مهم است اما اینکه از چه نوع چربی و با چه مقدار و میزان استفاده کنید نکته‌ ای است که متخصصان به تمامی والدین یادآور میشوند.

مهم است که تمامی افراد به ویژه کودکان به طور مرتب از چربی‌ های سالم و اشباع نشده استفاده کنند به یاد داشته باشید که انواع چربی سالم دارای مواد مغذی فراوان است که برای رشد کودکان کاربردی و مهم هستند.

همچنین برخی از انواع ویتامین‌ ها محلول در چربی می‌ باشند که اگر به همراه انواع چربی مصرف شوند جذب آن از طریق بدن آسان‌ تر انجام خواهد شد.

برای جذب ویتامین A.D.E.K نیاز است که از چربی‌ های سالم استفاده کنید و با این کار می‌ توانید نیاز بدن را به انواع ویتامین‌ های محلول در چربی برطرف سازید.

چربی‌ های سالم عموماً محصولات غیر اشباع هستند که هیچ گونه عوارض و خطری برای اعضای حساس بدن همچون قلب نداشته و از آنجایی که هضم آنها بسیار آسان است هرگز ضرری برای بدن نخواهند داشت و موجب افزایش کلسترول منفی خون و نهایتاً افزایش وزن و چاقی نخواهند شد.

مصرف برخی از انواع روغن‌ ها و چربی‌ ها مانند روغن زیتون، روغن ماهی و روغن بادام زمینی برای کودکان بسیار مناسب است به یاد داشته باشید که بدن اسید چرب امگا ۳ یا امگا ۶ را تولید نمی‌ کند و نیاز است که این نوع چربی‌ ها از طریق انواع خوراکی مانند زرده تخم مرغ، ماهی سالمون و حتی تن ماهی برای بدن تامین شود.

اگر انواع چربی‌ های سالم را در رژیم غذایی کودکان بگنجانید قطعاً بر تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار بوده و از بیماری‌ های قلبی و مشکلاتی همچون لخته شدن خون، گشادی عروق خونی و التهابات جسمانی در امان می‌ مانند.

با مصرف چربی‌ های سالم کلسترول خوب تامین شده و به تناسب اندام کودکان کمک می‌ کند، به یاد داشته باشید چربی‌ های مفیدی که از طریق بدن جذب میشوند به سلامت کبد کمک کرده و عملکرد بهتر مغز و تقویت استخوان‌ ها را در پی دارد.

چرا تغذیه در ابتدای سن کودک مهم است؟

از بدو تولد یکی از مهمترین مسائلی که هم والدین و هم متخصصان به آن توجه ویژه دارند مبحث تغذیه کودکان است، تغذیه درست کودکان بر رشد صحیح آنها اثرگذار است و رشد کودکان تنها مربوط به ظاهر و قد و جسم آنها نمیشود بلکه رشد اندام‌ های حیاتی بدن همچون مغز مسئله ای مهم است که به آن توجه میشود.

به یاد داشته باشید که اگر تغذیه کودکان نامناسب باشد بدن نمی‌ تواند مواد مغذی ضروری را جذب کند و به مرور زمان مشکلاتی همچون سوء تغذیه، ضعف و بیماری‌ های مختلف پدیدار میشود.

هدف از تغذیه کاملاً غنی و کاربردی برای کودکان رشد بهتر و سلامت جسمانی آنها است، زمانی که کودکان رشدی کاملاً متعادل داشته باشند سایر بخش‌ های بدن عملکرد بسیار دقیق داشته و مشکلات و آسیب‌ هایی همچون ضعف سیستم ایمنی بدن، اختلالات گوارشی و نقص در اندام‌ های حیاتی بدن به وجود نخواهد آمد.

مهم است که تغذیه کودکان را از بدو تولد تحت نظر متخصصان آغاز کرده و از ۶ ماهگی و همزمان با شروع غذای کمکی از پزشک بخواهید که مواد مورد نیاز و ضروری بدن کودکان را به شما اعلام کنند و می‌ توانید در هر مرحله با افزودن خوراکی‌ های متنوع به غذای کودکان نیاز آنها را به انواع ویتامین‌ ها تامین کنید.

به یاد داشته باشید که تغذیه کودکان در روند جذب مواد مغذی اثرگذار است، مهم است که انواع ویتامین‌ ها با روش‌ های متفاوتی در اختیار کودکان قرار داده شود و شرایط جسمانی را برای جذب بهتر آنها مهیا کنید.

حذف انواع مواد غذایی ناسالم و همه موادی که ارزش غذایی ندارند از رژیم غذایی کودکان باعث رشد بهتر آنها میشود و به مرور زمان مشکلاتی هم چون اختلال در سیستم گوارشی، ضعف جسمانی، عملکرد ضعیف سیستم ایمنی و بلوغ دیر هنگام و توقف رشد کودکان را مشاهده نخواهید کرد.

نقش تغذیه بر رشد ذهنی و جسمی کودکان

نقش تغذیه بر رشد ذهنی و جسمی کودکان
نقش تغذیه بر رشد ذهنی و جسمی کودکان

امروز تمامی افراد به ویژه والدین به دنبال روش های موثر هستند تا با محافظت از سلامت کودک خود بتوانند اقدامات لازم را جهت رشد ذهنی و جسمانی آنها انجام دهند.

علاوه بر فعالیت‌ های فیزیکی و آموزش های تخصصی تغذیه هم نقش بسیار مهمی بر سلامت جسمانی و ذهنی کودکان دارد.

پزشکان بر این باورند که تغذیه سالم نقش بسیار مهم و البته کلیدی در سلامت جسمانی کودکان داشته و به رشد ذهنی آنها کمک زیادی می کند.

حتما می دانید که تغذیه می‌ تواند بر افزایش ضریب هوشی اثرگذار باشد و در افزایش تمرکز و یادگیری کودکان نقش مهمی ایفا می‌ کند.

مصرف خوراکی های سالم و سرشار از انواع ویتامین کمک می‌ کند تا نیاز بدن به خوبی تامین شده و زمانی که کمبودها در بدن برطرف میشود رشد کودکان به درستی پیش رفته و با آرامش بیشتری می توانند در زمینه های مختلف یادگیری را آغاز کنند‌.

اگر کودکان از نظر جسمانی شرایط ایده‌ آلی داشته باشند با یادگیری مسائل بیشتر و تمرکز بهتر می‌ توانند در هر زمینه ای رشد کنند.

پزشکان بر این باور که کودکان در صورت عدم داشتن تغذیه سالم ممکن است با سوء تغذیه مواجه شده و کمبود انواع ویتامین بر کارایی سایر ارگان ها اثر مستقیم دارد.

اگر اعضای حیاتی بدن وضعیت مناسبی نداشته باشند بر سلامت کلی کودک اثر گذاشته و علاوه بر اختلال در هوش و حواس پرتی ممکن است رشد آنها به کندی پیش رود.

متوجه خواهید شد که کودک شما مطابق با انتظارات پزشک روند رشد جسمانی مناسبی ندارد و این انتظار می رود که کودک از نظر هوش و یادگیری نسبت به همسالان خود کند تر شود.

پس اینجاست که به اهمیت تغذیه پی برده و باید بدانید که مواد غذایی حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و املاح باید به درستی و در مقادیر معین در اختیار کودک قرار بگیرد.

اگر کودک شما تمایل به مصرف خوراکی های مقوی و سالم ندارد می توانید از مکمل های دارویی به عنوان جایگزین استفاده کنید، اما مهم است که این روند به درستی طی شود تا هر گونه کمبود در بدن کودکان برطرف شود.

کودکانی که تغذیه مناسب دارند علاوه بر جسمی سلامت و مقاوم تر تمرکز بیشتر و یادگیری بالاتری دارند و معمولاً جثه درشت و کاملاً ورزیده خواهند داشت.

این کودکان در سنین بالاتر نیز در برابر بسیاری از آسیب‌ هایی ایمن بوده و با تقویت بدن در کنار مصرف انواع غذاهای مقوی می توانند سایر ویروس ها و آلودگی ها و خطرات جسمانی را با سلامت کامل سپری کنند.

پس به هیچ عنوان نباید نقش تغذیه را در سلامت افراد نادیده گرفت و معمولاً بدن کودکان به دلیل طی کردن مراحل رشد حساسیت بیشتری نسبت به افراد بزرگسال خواهد داشت.

پس بهتر است رژیم غذایی مناسبی را برای کودکان خود در نظر گرفته و از متخصصین تغذیه بخواهید که در این زمینه به شما اطلاعات و راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

تمامی کودکان با وجود تغذیه مناسب علاوه بر وضعیت جسمانی مناسب از نظر ذهنی نیز آمادگی پذیرش هر نوع مطلب تازه را داشته و در زمینه یادگیری مسائل مختلف نسبت به دیگر کودکان عملکرد و نتیجه بهتری را نشان خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *